به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، «سید میعاد صالحی» در جلسه کارگروه توسعه حمل و نقل ریلی افزود: ۱۵۰ دستگاه از این لوکوموتیوها از تولیدکنندگان داخلی و ۸۵۰ دستگاه بهصورت واردات از طریق بخش غیر دولتی یا رأسا با استفاده از منابع داخلی یا منابع بودجه عمومی تامین خواهد شد.
در این جلسه، «محسن صالحینیا» رییس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه تامین منابع مالی اولویت مهم برنامه توسعه لکوموتیو است، خاطرنشانکرد: برای رسیدن به سهم ۳۰ درصدی حمل بار و ۲۰ درصدی جابجایی مسافر باید چگونگی تامین منابع مالی، نوع منابع مالی و نحوه تاثیرگذاری و تزریق منابع کاملا شفافسازی شود.
وی با اشاره به سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه درباره اولویتبخشی به حمل و نقل ریلی و افزایش سهم حمل و نقل ریلی مسافر و بار، گفت: دستیابی به اهدافی مانند کاهش تلفات جادهای، کاهش آلودگی زیستمحیطی و کاهش مصرف سوخت، با توجه به ناکافی بودن تعداد لکوموتیو موجود برای پاسخگویی به حجم تقاضای بار و مسافر فعلی در بخش های داخلی، بینالمللی و ترانزیتی و نیاز فوری کشور به لکوموتیو جدید، نیازمند تعامل و برنامهریزی دقیق بر اساس اولویتهای این بخش است.
کارگروه مشترک توسعه حمل و نقل ریلی با هدف هماهنگی بین دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی در راستای تکمیل ظرفیت ساخت داخل صنایع ریلی تشکیل شد.
پیشتر مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود ۱۵ هزار کیلومتر خطوط ریلی و کریدورهای مختلف حمل کالا و مسافر در کشور، گفت: هم اکنون راهآهن کشورمان نیازمند ۹۰۰ دستگاه لوکوموتیو جدید است.
انتهای پیام/
نظر شما